Tuesday, September 14, 2010

Америкийг Ямар Хүмүүс Удирдаж Байна Вэ?

Уошингтон хотод байрлах Америкийн нэгэн авиа компанийн тийзний худалдагч Америк яагаад уналтын байдалд орсоныг хэдэн жишээгээр тайлбарлаж байна. Түүний өгүүлсэнийг сийрүүлбэл. Нэг удаа Нью Хампшир хотын конгрессын гишүүн хадагтай утасдаж, цонхноос зайдуу суудал захиалж, ингэснээрээ түүний үс нь хийсэхгүй амар хэмээн тайлбарласан гэнэ.


Бас нэгэн удаа нэр дэвшигчийн албаны хүн утасдаж, Capetown явах тухайгаа хэллээ. Би түүнд аялалын урт, гадаадад зорчих паспортын тухай мэдээлэл зэргийг тайлбарлаж эхэлтэл тэрбээр намайг тасалж “би таныг эвгүй байдалд оруулмааргүй байна. Гэхдээ Capetown чинь Массачусэтс мужид байдаг байхгүй юу” гэдэг байгаа. Харин би түүнийг эргүүлээд эвгүй байдалд оруулахыг хүссэнгүй “Capetown чинь Африкт, харин Cape Code хот бол Массчусэтс хотод байдаг” хэмээн эелдэгээр хэлтэл утас торхийх чимээ л сонстсон юм.

Бас нэг удаа Вэрмонтын нэгэн ахмад Конгрессмэн ихэд ууртайгаар Флорида уруу явсан аялалынхаа тухай ярьж гарлаа. Би түүнд Орландо хотод хийсэн амралт нь яагаад сэтгэлд нь хүрээгүй талаар эелдэгээр асуутал, тэрбээр далай руу харсан цонхтой өрөөнд бууна гэж бодсон гэж байх юм. Би эрхэмд Орландо хот нь далайгаас хамаагүй зайтай, мужийнхаа төвд байрладаг болохыг хэлтэл “битгий худал хэл. Би газрын зурган дээрээс харсан. Флорида муж чинь аягүй нарийхан шдээ” гэдэг байгаа.

Нэг удаа хууль тогтоогчийн эхнэр над уруу утасдан, “Канадаас Англи улсыг харж болох уу?” “Үгүй” хэмээн намайг хариулахад “Харин газрын зурган дээр аягүй ойрхон харагдаж байнашт”.

Засгийн газрын кабинетын гишүүний туслах нэг удаа утасдаж, Далласт очоод машин түрээсэлж болох эсэхийг асуув. Би тэдний захиалгыг татаж гарган хартал, тэд зөвхөн ганц цаг л Далласт саатаад цаашаа нисэх байлаа. Би түүнээс яагаад машин хөлсөлмөөр байгааг асуутал “Далласын онгоцны буудал том гэж сонссон, тиймээс цаг хэмнэх үүднээс цааш нисэх онгоцныхоо хаалга уруу машинаар очих гэсэн юм”.

Иллиной мужийн Конгрессын гишүүн хадагтай өнгөрсөн долоо хоногт утасдав. Тэрбээр Детройтоос түүний суусан онгоц нь 8:30-аас ниссэн мөртөө Чикагод 8:33-т буусныг ойлгохгүй байна гэв. Би түүнд Мичиган муж нь Иллиной мужаас нэг цагын зөрүүтэй байдаг хэмээн тайлбарлах гээд ойлгуулж чадсангүй. Адаг сүүлд нь би түүнд онгоц аймаар хурдан ниссэн байхгүй юу гэсэн чинь итгэдэг байгаа.

Нью Ёоркын хуульч утасдаад “онгоцны компаниуд хүний ачаа тээшийг алдахгүйн тулд тэр хүнийх нь гадаад төрхийг бичдэг болчихсон юм уу?” гэхэд нь би “Үгүй. Та яагаад ийм юм асуух болов?” гэтэл тэр “Би ачаагаа тушаах гэтэл тэд миний тээшин дээр FAT гээд хэвлэсэн байх юм. Би жин ихтэй л дээ, тэгээд ч энэ нь тун бүдүүдэг явдал гэж бодож байна”. Би түүнийг утсаа барьж байхыг хүсээд шалгах явцдаа хөхөрч байлаа. Би түүнд Калифорни мужийн Фрэсно хотын код нь FAT болохыг тайлбарлаж өгсөн.

Сенаторын туслах Хавай уруу нисэх нислэгийн талаар асууж байв. Нилээд хэдэн үнийн саналыг сонссоны дараагаар тэрбээр “хэрвээ Калифорни хүртэл онгоцоор нисээд, тэндээсээ Хавай хүртэл галт тэргээр явбал арай хямдхан тусах уу?” гэдгийн.

Эхний жилдээ ажиллаж байгаа Конгрессмэн утасдаж, өөрнийхөө суух онгоцыг хэрхэн мэдэх тухай лавлав. Би түүнээс ямар учиртайг нь лавлатал, миний нисэх онгоцны дугаар нь 823 гэсэн боловч бүх онгоцнууд нь номергүй юм байна шдээ” гэдэг байгаа.

Эмэгтэй Сенатор утасдаад “Би Флоридагийн Pepsi Cola хот уруу нисэх хэрэгтэй байна. Би нөгөө жижигхэн computer (commuter гэж байгаа царай нь) онгоцонд суух уу?” гэхээр нь “коммьютер онгоцоор Флоридагийн Pensacola хот уруу ниснэ гэж үү?” хэмээн лавлатал “whatever, ухаантан гуай” гэдэг байгаа.

Ахмад Сенатч утасдаад Хятад уруу явахад ямар төрлийн бичиг баримт шаардлагатайг асуув. Би түүнд паспортын талаар удаан тайлбарласны эцэст түүнд бас виз (visa) шаардлагатайг сануулав. “Өө надад хэрэггүй ээ. Би урд нь олон удаа Хятадад очиж байсан. Надад тэрний хэрэг ерөөс гараагүй” гэв. Би шалгаж үзсэн боловч яах аргагүй виз хэрэгтэйг хэлтэл “Сонсож бай. Би урд нь дөрвөн удаа очиж байсан. Тэр болгондоо би American Express-ээ хэрэглэж болоод байсан юм даа” гэдгийн.

Нью Мексико мужийн Конгрессын гишүүн хадагтай утасдаад Чикаго хотоос Нью Ёоркын Rhino (хирс) хот уруу нисэх захиалга өгөв. Би түүнээс наадах чинь хотын нэр мөн юм уу хэмээн асуухад “Тийм ээ, ямар нислэгүүд байна?” хэмээн асуув. Би нилээд хайсны эцэст “Уучлаарай. Би тийм нэртэй хотын кодыг ерөөс олсонгүй”. “Битгий балайраад бай л даа. Хүн болгон л мэддэг шүү дээ. Газрын зурагнаас шалгахгүй юу”. Би тэгээд л Нью Ёорк хотын газрын зурагнаас Хирс нэртэй хот хайсан боловч, байдаггүй. Тэгэхээр нь би аргаа бараад “Та арай Буффало (бизон) хотыг хэлээгүй биз дээ?” гэхэд “За за, нэг л том амьтны нэртэй гэдгийг нь мэдээд байсан юм аа” гэдэг байгаа.

Америк улс иймэрхүү хүмүүсийн гарт л байгаа юм даа, эрхэм уншигч минь.

(c) Translated by MongolMedee.net online magazine.

4 Сэтгэгдэл:

Anonymous September 14, 2010 at 9:00 PM  

xa xa unen mangar garuud bn daa. elgee xushtul ineelee sh d.

Anonymous September 18, 2010 at 5:56 AM  

ene chini saihan onigoo l baina shuu dee. Tegeed naaduul chini saihan l yavj baina shuu dee, hedii iimch. Chi hurtel hunii nutgiin saihand ni tatagdaad baigaad baigaa yum bish uu? Bitgii onigoog ni unen bolgoj onigootood baigaach, balai yum...

Anonymous December 6, 2010 at 9:26 AM  

so freakin' hilarious. whatever, uhaantan guai gesen chin bur yag nudend haragdaj bn shu. Uursduu neg ih uhaantai tsarai gargah durtai herneesee uuruus ni iluu baihaar yag iim uildel gargadag... Manai naiz neg bagshdaa Massachusetts yvsan aylaliinhaa talaar yrij baihdaa "Boston-d ochij uzeed" gesen chin "Oon, MA, Boston 2 ch hoorondoo oirhon l do" gej avsan gesen hahaha.

Anonymous December 6, 2010 at 9:35 AM  

Aan tiim, haanaas ish tatsanaa duridahgui yu? eh survalj - we call it in journalism?

Сэтгэгдэл бичих

Зэсийн Ханш

  © Blogger template 'Amarjargal' by Mongoltolbo.com 2009

Back to Дээш