Friday, February 01, 2008

Нийтийн унааг дэмжицгээе

Саяхан автуусанд сууж хоёр буудал явав. Дээр бараг зун шахуу нэг суугаад үнийг нь мэдсэн байсан тул энэ удаа үнэ мүнийг нь асуусангүй. Шууд л гаргаж өгч байгаа юм чинь. Тэгээд кондуктороос дараагийн буудлыг нь асуулаа. Нэгдүгээр дэлгүүр гэнэ. За. Жоохон байж байснаа дараагийн буудлыг нь асуулаа. Ард. Ок. Харин миний хувьд дараагийн буудал нь үнэн чухал байлаа. Түүнээс шалтгаалж миний явах маршрут шалтгаалах гээд байдаг.

Эргэж харлаа. Ардын дараа хаана зогсох уу? Эгч инээж байна. Чи надаас шалгалт авчих юм байна л даа. Багшийн дээд гэдэг юм. Аан би ч баахан бантлаа. Нээх мундаг Ниссантай хүн анх удаа автуусанд суугаад, үзээгүй юмаа үзэж байгаа юм шиг. Сүртэйшт. Уул нь автуусны дотор зогсоолуудыг заасан план байсан бол арай ч тэгж тэнэгтэхгүй л дээ. Өнөөдрийн нэг юман дээр дурдсанаар бол хотын хүн ам сая 300 мянга орчим гэнэ. Тэгээд за хүн бүрээ байг гэхэд айл бүр нэг болсон болоогүй унаатай болно гэвэл, ээдээ мэдэхгүй.

Маньд нь ямар унаа байх биш. Хамгийн найдвартай унаа маань 11 номерын автуус буюу миний хоёр хөл маань байсан юм. Харамсалтай нь орой үдшийн цагаар ялангуяа энэ унаагаараа зорчиход жоохон осолтой тул аргагүй дараагийн сонголт буюу таксинд сууна. За тэр ямар юман дээр сууж байгаа бол доо гэж бодохоос ч аймаар. Эсвэл энэ сандал дээр хүн алсан болов уу, хүн үхсэн болов уу, хүнээс мөнгө дээрэмдсэн болов уу, хүчин хийсэн болов уу гээд л юу эсийг үзсэн байхав, тэр суудал.

Автуусанд суух нь манайхны хувьд бол бас л нэр төрийн хэрэг болсон бололтой. Энэ унаа нь нэг бол оюутнууд, эс бол хөгшчүүлийн хөл дүүжлэх унаа бөгөөд ялангуяа гэр хорооллын тийшээ явдаг хүмүүсийн унаа болоод байгаа. Тэрнээс биш хотын төвд автуусны буудал дээр зогсож байгаа харагдвал одоо хаашаа ч юм, доошоо орчихсон хэрэг болчих гээд байдаг шиг байгаа юм. Хувийн унаатай хүмүүсийн нэр төрд халдах гэсэнгүй. Унаагүйдээ бантаад, унаатайд нь хордоод байгаа ч юм биш. Бид өнөөдөр хорт утаа энэ тэр гэж ярих мөртөө энэ машины яндангаас гарч байгаа emission-ыг хэмжвэл гэр хорооллоос дутахгүй юм гарах байх шүү. Тэгэхээр хотын утаанд
1. Гэр хороолол
2. Цахилгаан станцууд болон үйлдвэрүүд
3. Унаа тэрэгнүүд
4. Сайд дарга хэмээх луйварчид. Яагаад ч юм эд нарыг бүх юманд буруутгамаар санагдаад байгаа. Утааг замхруулж биш, гаргаж байгаа эх сурвалжтай нь хамт үгүй хийх хэрэгтэй.

Аа тийм, автуусны хөлс 200 төгрөг шүү. Just in case, if you ever decided to catch one next time. Бас автуус чинь такси, жижиг тэрэгнүүдийг бодвол хамаагүй хурдан юм. Зангараглаад л ямар ч бөглөөсийг бол сэт татаад л, хоёр буудал бол хөөрхөн хурдан яваад хүрч байгаа юм аа. Мэдээж утас, хэтэвчээ хямгадах шаардлага гаралгүй яахав. Гэхдээ хүн үнэн сийрэг байсан шүү. Bon voyage!

3 Сэтгэгдэл:

gyne February 1, 2008 at 6:42 AM  

you're so right. I am up for them putting up signs that show routines and stations. Will you do something for this to be happened? If you will, that will help many people. Bus N.11 has always been my most reliable and best ride whenever I am in Mongolia (UB). I just like N. 11; it allows me to see life (lives of my people) more in reality , and to be bothered by them which makes me think and to act. And PUBLIC TRANSPORTATIONS! Keep walking . . .

Logos February 4, 2008 at 12:42 AM  

neg udaa eejeer zagnuulaad furgond neg suusan. what an experience. ter buruutai 4 huchin zuiliig ih zuv daraalluuljee hehe

mgloo February 4, 2008 at 8:23 PM  

buren demdej bainaa, UB arai l heterhii bolood baigaa yum shig...

Сэтгэгдэл бичих

Зэсийн Ханш

  © Blogger template 'Amarjargal' by Mongoltolbo.com 2009

Back to Дээш